Tips schademelding:
✔ |
Meld uw schade zo snel mogelijk. Hoe langer u wacht, hoe meer risico u loopt dat uw schade niet meer kan worden behandeld. De maximale wachttijd voor het melden van een schade kunt u vinden in uw polisvoorwaarden. |
✔ |
Stuur alle mogelijke relevante bewijsstukken die van belang kunnen zijn voor het behandelen van de schade via de post na. Stuur het liefst originele bewijsstukken mee. Wilt u liever een kopie sturen maar bent u er niet zeker van of een kopie volstaat? Bel dan even met onze klantenservice 0416 – 3121 43. |
✔ |
Indien er getuigen zijn vraag dan of deze een getekende getuigenverklaring willen maken. (zie schadeformulieren) |
✔ |
Bent u de dupe geworden van diefstal op vakantie? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal van deze aangifte met de schademelding mee. |
✔ |
Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Deze bekijkt samen met u hoeveel schade er is geleden en wat kan worden vergoed en wat niet. Uiteraard wordt u op de hoogte gebracht wanneer er een schadeexpert nodig is. Belangrijk is in dit geval dat u alle beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voor de expertise heeft plaatsgevonden, zodat de expert een zo goed mogelijk oordeel kan geven over de geleden schade |
Relevante bewijsstukken
✔ Aankoopnota's
✔ Reparatienota's
✔ Doktersverklaringen
✔ Proces-verbaal / kopie aangifte politie
✔ Sleutels (fietssleutels dienen te worden nagestuurd met de post in geval van diefstal van de fiets)
✔ Een zelfgemaakte foto van het schadegeval
✔ Getuigenverklaring